mandag 19. september 2011

Liten strek i regninga…

Æ e av den formening at man skal fortelle andre om gode opplevelsa man har hatt i butikka eller andre plassa kor det ytes service. Det betyr åsså at man må dele negative opplevelsa. E sjøl i en bransje der man e avhengig av å få feedback, både god og dårlig.

Så no skal æ dele en dårlig serviceopplevelse. For ca 1 mnd siden gikk æ inn på Nordstrandhuset sine hjemmesider, og booka via reservasjonskalender, lokaler for bryllupsfest i juli neste år. Æ va fullt klar over at reservasjonen måtte bekreftes av reservasjonsansvarlig, så æ har ikkje vært bombesikker på at det blei nåkka av. Men… I dag kom det endelig mail tilbake, å der sto det:

“Hei, Hele juli holder vi steng pga oppussing.”

That’s it.

Ingen beklagelse.

Greit nok at æ skulle få endelig bekreftelse. Men hvis dem holder stengt hele juli 2012, kunne jo det vært opplyst på hjemmesia. Å ihvertfall skulle det ikkje ha vært mulig å reservere lokaler i den perioden!!!! Å det går jo an når man sende ut en sånn mail, å vise litt mer forståelse. J…. amatøra. Skal man ha hjemmeside med reservasjonsmuligheter, så får man f… mæ sørge for at den går an å bruke. Så fra no av blir æ aldri å anbefale eller tipse folk om å holde festen sin på Nordstrandhuset!!! Regne ikkje med dem går konkurs av den grunn, men prinsipp e prinsipp.

Så da starte jakta med å finne ett anna lokale, til samme gunstige pris, på samme dato… Vi har allerede booka kirke (bestemte oss til slutt for det forresten), men e veldig realistisk på at det e mulig vi må begynne helt på scratch igjen…

Kan jo avslutte med en positiv serviceopplevelse, for å veie opp for en litt dårlig en;) E ikkje nåkka æ har opplevd sjøl, men mamma og pappa. Fryseskapet demmes blei ødelagt 30 daga etter at 5-årsgarantien va gått ut. Og dem fikk helt nytt fryseskap uten ekstra kostnad!!! Dem måtte kjøpe fryseboks å bruke i mellomtia, og kjøpte en på Elkjøp. Da dem hadde fått det nye fryseskapet, dro dem innom Elkjøp for å høre om det va mulig å returnere boksen. Ikkje hadde dem forventa at dem fikk tilbake hele kjøpesummen!! Selv om boksen va brukt, og et va dover 30 dagers returtid. Det va nåkka Elkjøp absolutt ikkje hadde trengt å gjøre, dem kunne sagt nei takk, fryseboksen e din. Men dem gikk ett lite skritt lenger, og ga en service som man fortell videre om!!

No skal æ furte litt til, før æ bare får hive mæ på googling og finne en ny plass å feire bryllup :)

1 kommentar:

  1. Overraskende service av Elkjøp, som alminnelig sett ikke yter NOE mer enn akkurat nødvendig... I must say.

    SvarSlett