tirsdag 22. januar 2013

Blogge sa du???

Vel, blogging kommer ganske langt ned på prioriteringslista for tia. Jobbe stort sett hver dag. I ukene jobber jeg jo i butikken, 8-9 timer. Og i helgener er jeg innom å sjekker status, eller jobber i butikken da også. Søndager er de største dagene hos oss, pga butikkene er stengt, så er viktig å være der de dagene. Jeg stortrives så langt, er jo litt stille i januar, men det er det stort sett overalt. Det er ingen som har penger igjen etter jul :) Men for hver dag som går er vi nærmere våren, og da settes ismaskinen i gang ;) På torsdag reiser jeg bort i 2 dager, på Riksmøte. Det er felles årsmøte for alle kjøpmenn i 7-Eleven og Narvesen. Vi blir ca 1000 stykker, og jeg gleder meg veldig til å møte flere “kolleger”.

Celia er skjønn som alltid. Hun nærmer seg 2,5 år med stormskritt, og er som vanlig en liten show/ruskeprinsesse. Hun snakker jo veldig bra (og mye), så vi har noen veldig morsomme samtaler gående. Hører jo på henne hvilke fraser jeg bruker ofte :) “Det er ikke lov mamma” er en klassiker. Noen små talefeil har hun også, så butikken blir pikken…. Huff, dere kan bare tenke dere hvordan vi prøver å hysje på henne når vi går hjem fra barnehagen, og hun sitter å synger i vogna: “Vi skal på pikken”. Så nå er det fullt fokus på å uttale BUTIKK rett, før noen reagerer feil :)

Hun elsker å hjelpe pappa å lage middag, og har blitt en liten kløpper på å skrelle gulrot.

20130105_11020320130105_11020620130112_15571320130112_15573220130112_15574320130119_152843

Åsså må ho jo selvfølgelig lære sæ å være butikkdame åsså :p

Æ har endelig lært mæ å strikke (igjen). Det går mest i rett og vrang og veldig enkle oppskrifter. Men drømmen e å strikke mæ en Mariusgenser etterhvert. Så da må man bare øve, og dra på kurshelg hos mamma for å lære å lese oppskrifter :) Det får vi ta en gang vi har tid…. I 2050 ca :p

20130117_214907

Første lue ble litt slapp i fisken. Feil garntype og for store pinner va nok problemet. Men fornøyd med å ha strikket noe som ser ut som en lue da :)

IMG_20130115_213307

No skal æ henge opp litt bilder i leiligheta. Har endelig fått fremkalt bryllupsbilder og kjøpt rammer. Skal jobbe i kveld, så nyter bare litt alenetid hjemme :)

2 kommentarer:

  1. Åh, da har jeg lyst til å se bilde av bildene på veggen når de kommer opp! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skal du selvfølgelig få se. Ble ikke gjort i dag heller gitt :-P Men snart :-) Har trykket opp 2 bilder i plakatstørrelse også, gleder meg som en unge til å få de på plass :-)

      Slett